Instagram cieszy się niemal taką samą popularnością jak Tik tok- zresztą na obydwu tych aplikacjach można poznać ciekawych ludzi, a także zbudować własną markę- to w jaki sposób inni będą nas postrzegać.
Jest to najistotniejszy element aby z sukcesem zmonetyzować własne konto, zyskać nowych fanów oraz marki, które będą gotowe zapłacić za reklamę swoich usług.
Wizerunek w sieci, wśród innych ludzi, buduje się latami a czasem, nawet przez najbardziej błahą sprawę, można stracić szacunek oraz dochody z prowadzenia swojego konta.
Zarobki na Instagramie uzależnione są , podobnie jak na Tik toku, od liczby obserwujących i wg Regulaminu tej aplikacji, wahają się one w następujący sposób
- 10 tysięcy followersów – ok. 100/120 zł;
- 10-100 tysięcy followersów – 400–700 zł;
- ponad 100 tys. – ok. 2 tysiące złotych;
- ponad milion obserwujących – 5-8 tysięcy złotych.
Jednak te kwoty mogą w przyszłości ulegać zmianie, które reguluje sam Instagram, dlatego w tego typu social mediach kluczową i najważniejszą rolę odgrywają obserwujący/ follwersi.
Dlatego 1 skuteczną metodą zarabiania na tej aplikacji, jest zdobycie jak największego grona obserwujących- aby spełnić ten warunek, należy prowadzić swoje konto w naturalny, spójny sposób, być po prostu sobą, gdyż internauci szybko potrafią wykryć obłudę.
Krok drugi dotyczy monetyzacji swojego konta nawet w przypadku, kiedy nie ma się milionowych fanów, jest to możliwe, poprzez utworzenie płatnych tutorialów, wszystkiego z czym możesz podzielić się wiedzą z drugim człowiekiem, wzbudzając jego zainteresowanie.
Krok trzeci i czwarty dotyczy linków afilacyjnych, gdzie, po jego umieszczeniu, właściciel konta, dostaje wynagrodzenie, jeśli ktoś zdecyduje się na zakup produktu danej marki.
Linki afilacyjne nie są do końca tym samym co program partnerski, który oferuje o wiele większe dochody za reklamowanie produktów w czasie rzeczywistym- tego typu programy wymagają dodatkowych umów cywilnoprawnych pomiędzy firmą dającą zlecenie a użytkownikiem Instagrama, który je reklamuje.
Dobrym pomysłem na zmonetyzowanie swojego konta są również tzw. posty sponsorowane dany produkt lub usługę- jednak należy brać pod uwagę fakt, że trzeba robić to z główą, aby nie zanudzić widza i zniechęcić go do obserwacji konta.
Kolejnym krokiem jest strategiczny sposób dobierania odpowiedniej promocji marki- inaczej będzie ona wyglądała w oczach nastolatków a inaczej w oczach osób już dorosłych, dlatego tak ważny jest zarówno sam pomysł jak i sposób jego realizacji.
Ostatnim omawianym tutaj sposobem zdobycia pieniędzy, jest rozpoczęcie współpracy przez metodę shoutus, która, w wielkim skrócie, polega na promowaniu innej osoby lub marki w swoich postach i wpisach na Instagramie.
Z czasem, prosty ale niezwykle skuteczny zabieg marketingowy, może przynieść wiele dodatkowych korzyści finansowych.
zobacz również marketing internetowy